Vajinismus Tedavisi
Balıkesir Vajinismus tedavisi

Vajinismus tedavisi nasıl yapılır ?

Vajinismus hastalarının kendi kendilerini tedavi etmeleri uzunca bir süreç alabilir ve bu süreç yıpratıcı olabilir. Tedavi ile ilgili doğru  yanlış edinilen bir sürü bilgiden sonra hastanın bunları kendi kendine uygulamaya çalışması, ümidini yitirdiği noktalarda yalnız kalması sorunu derinleştirebilir. Böylece vajinismus hastası hastalığı ile birlikte yaşamaya alışmış olur.

Vajinismus tedavisi için hastaların profosyenel bir yardım alması çözümü kolaylaştıracaktır. Bazı hastalar için vajinismus tedavi merkezine gitme süreci hastalığı tanıdıktan sonra bir ayken bazılarının tedaviye başlaması için iki üç yıl gibi bir zaman gerekir.
Vajinismus tedavisi kolay bir hastalıktır. Çoğu hastanın sorunu öğrendiği yanlış bilgilerdir. Cinsellikle ilgili yanlış bilinen birçok detay vardır. Hastaya verilen yeniden bilgilendirme sayesinde hasta yanlışlarını görmekte, cinsellikle ilgili ayrıntılı bilgi sayesinde bilgileri yeniden şekillenmektedir.

Jinekolojik muayene:

Vajinismus hastalarının tedavileri sırasında mutlaka jinekolojik muayeneden geçmesi faydalı olacaktır. Çünkü bazı hastaların kızlık zarı kalındır. Ve kalın kızlık zarı  vajinal kanalı tamamen kapatır. Bu  çok ender görülen bir durumdur. Eğer bir kadın kalın kızlık zarına sahipse cinsel ilişki mümkün olmadığı için vajinismuslu olduğunu zannederek tedavi merkezlerinde onca zaman geçirmesine rağmen tedaviden sonuç alamaz.

Oysa vajinismus konusunda çalışan bir jinekolog vajinismus hastasının hassasiyetini bilerek yapacağı narin, hassas, alet kullanmadan basit bir muayene ile kızlık zarının yapısını anlayacaktır. Kızlık zarı normal olan hastalarla hemen terapi sürecine başlanır. Ve kısa süre içinde sonuç alınır.

Muayene sonrası terapi süreci:

Gerek jinekolojik gerekse de ultrason muayenesi sonucu normal olduğu gözlenen hastada tedavi süreci iki kısımdan oluşur.

Vajinismusun bilişsel terapi yöntemi uygulanarak tedavisi:

Çoğu vajinismuslu hastanın cinsellikle ilgili farkına vardığı veya varamadığı birçok yanlış bilgi, hurafe ve bunların sonucunda bilinçaltında oluşturduğu derin kaygı ve korkuları vardır.

Vajinismus hastasına konusunda uzman bir jinekolog tarafından verilen kadın cinsel organları hakkındaki genel bilgi sayesinde ilk önce temel oluşturulur. Ve vajinismus hastasının bütün yanlış bildikleri tek tek doğrularla yer değiştirilir. Bu aşamadan sonra vajinismus hastası adım adım tedaviye yaklaşmış olur.

Vajinismus tedavisinde davranışsal terapi yönteminin uygulanması:

Bilişsel terapi ile doğru bilgilerle tanışan hastanın artık yeniden yapılandırılmış cinsel bilgileri sayesinde egzersizlere geçilir. Bu egzersizlerin bir kısmı kendi kendine bir kısmı da eşiyle birlikte yapılır. Her adımdan sonra kendine güveni artan hastanın bir sonraki basamak daha kolay aşılır. Ve başarı kaçınılmaz olarak gelecektir.