Bartolin Bezi Absesi
Bartolin bezi vajen girişinde  sağ ve sol tarafta olmak üzere iki adet olan salgı bezleridir.Bartolin bezleri  vajen girişinin arka alt kısmında yer alırlar. Şekil itibariyle bademe benzeyen ve cinsel ilişki sırasında kadının uyarılması sonucu sıvı salgılayan bu bezlerin cinsellik açısından önemli bir yeri vardır.

Bartolin kisti iğne kalınlığında küçük kanalcıklarla vajene açılırlar. Bu kanalların tıkanması sonucu bezin içindeki sıvı birikerek kist gelişimine neden olur. Bazen bu kist enfeksiyon kaparak abseleşir. Abseleşen bez kızarık, ağrılı ve acı verici olur. Çoğu zaman tek taraflı olmasına rağmen bazen iki taraflı bez enfeksiyonu gelişir.

Absenin tedavisi:

Abse boşaltılmadan önce antibiotik tedavisi ve ağrı kesici ile bir süre beklenir. Sonra absenin vajene bakan duvarından cerrahi yöntemle yeni bir kanal oluşturulur. Bu kanal sayesinde absenin kuruması sağlanır.

Bartolin bezinin önemi:

Cinsel ilişki sırasında ön sevişme döneminde kadın uyarıldığı zaman bartolin bezlerinden vajene sıvı salgılanır. Bu sıvı sayesinde ilişki esnasında kuruluk önlenmiş olur. Salgılanan bu sıvı doğal bir kayganlaştırıcıdır. Bazı kadınlarda uyarılma bozuklukları sonucu bartolin bezi uyarıya yanıt vermez. Ve sürekli kuruluk yaşarlar. Bu gibi durumlarda hasta ile cinsel terapi ve vajinal muayene yapılır. Cinsel terapi sürecinde cinsel isteksizlik dahil ayrıntılı araştırma yapılır.

Bartolin bezinin enfeksiyonunu önlemek için temizliğe dikkat etmek ,vajinal enfeksiyonların tedavisini geciktirmemek, cinsel yolla bulaşan hastalıkların tedavisini enfeksiyon ilerlemeden önlemek yararlı olacaktır.